Ekonomi

Xiaomi SU7 Elektrikli Aracını Tanıttı, Fiyat Konusunda Tesla ile Yarışıyor

Çinli elektronik şirketi Xiaomi, Porsche’den ilham alan bir tasarım ve Tesla’nın Model 3’ünden daha düşük bir fiyatla elektrikli araç pazarına giren ve merakla beklenen elektrikli otomobili SU7’yi tanıttı.

Xiaomi SU7, 4997 mm uzunluğunda, 1963 mm genişliğinde ve 1455 mm yüksekliğinde boyutlara sahip dört kapılı elektrikli bir otomobil. Ayrıca ön ve arka tekerlekler (dingil mesafesi) arasında 3000 mm’lik bir mesafe vardır. Müşteriler iki tekerlek boyutu arasında seçim yapabilirler: Sırasıyla 245/45 R19 ve 245/40 R20 ebatlı lastiklerle 19 inç ve 20 inç. Xiaomi SU7’nin iki çeşidini sunuyor: biri nesneleri algılamak için lidar teknolojisine sahip, diğeri ise bu özelliğe sahip değil.

SU7’nin dahili kontrol sistemi, Xiaomi tarafından oluşturulan ve hem akıllı telefonlarda hem de otomobillerde kullanılabilen bir işletim sistemi olan Xiaomi’nin HyperOS’u üzerinde çalışıyor.

Xiaomi CEO’su Lei Jun, Nio ve Xpeng’den temsilcilerin de yer aldığı sektör profesyonellerinin bir araya geldiği bir toplantıda, SU7 elektrikli otomobilin 215.900 yuan (29.872,02 $) maliyetli temel modelinin piyasaya sürüldüğünü duyurdu. Pro ve Max olarak adlandırılan daha gelişmiş versiyonlar ise sırasıyla 245,900 yuan ve 299,900 yuan olarak fiyatlandırıldı.

“2024, 2025 ve 2026 yılları için sırasıyla 60.000, 131.000 ve 252.000 adet elektrikli araç teslimatı öngörüyoruz. Finans kuruluşu Citi’nin analistleri bir raporda, şirketin piyasaya sürülmesinin ardından 27 dakika içinde 50.000 sipariş aldığını açıklamasının olumlu bir işaret olduğunu belirtti.

SU7’nin Çin’de 245,900 yuan’a satılan Tesla’nın Model 3’üne kıyasla daha uygun fiyatlı olduğunu vurgulayan Lei, Xiaomi’nin daha kaliteli bir ürün sunma hedefinin altını çizdi. SU7’nin tek bir şarjla 700 km’ye kadar yol alabildiğini ve Tesla Model 3’ün 567 km’lik menzilini aştığını kaydeden Lei, SU7’yi Porsche’nin Taycan ve Panamera gibi lüks otomobilleriyle kıyasladı.

Bu adım, Lei’nin son önemli iş girişimi olarak gördüğü otomobil endüstrisine 2021 yılında 10 milyar dolar yatırım yapma taahhüdünü yerine getiriyor. Xiaomi, üretim için BAIC Group ile bir ortaklık kurdu ve ön siparişin başlamasından sonraki 27 dakika içinde verilen 50.000 siparişle tüketicilerin ilgisini hızla çekti.

Lei’nin de belirttiği gibi elektronikten otomobil üretimine geçiş çok zorlu olsa da Xiaomi önemli bir etkiye sahip olmaya hazırlanıyor. Şirket SU7’yi bu yılın sonuna kadar Çin’de 39 şehirde 211 perakende noktasında satışa sunmayı hedefliyor, ancak aracın uluslararası alanda ne zaman satışa sunulacağını henüz teyit etmedi.

Tanıtım, Çin’in otomobil endüstrisi için zor bir dönemde gerçekleşiyor ve analistler arasında Xiaomi’nin potansiyel başarısı hakkındaki görüşler karışık. Bazıları Xiaomi’nin üst düzey elektrikli otomobillere geçişini markanın mantıklı bir genişlemesi olarak görürken, diğerleri müşterilerin Xiaomi’yi uygun fiyatlı elektronik cihazlar yerine lüks elektrikli otomobillerle ilişkilendirmeye başlayıp başlamayacağı konusunda şüpheci.

Bununla birlikte, Xiaomi’nin akıllı teknoloji alanındaki deneyimi ve farklı pazarlara yayılması, özellikle Çinli müşteriler tarafından çok değer verilen araç içi teknolojilerle elektrikli araç alanında bir avantaj sağlayabilir.

“Diğer şeylerin yanı sıra sipariş sayıları, teslimat ilerlemesi ve üretim artışları ile ilgili güncellemeleri izliyoruz. Şirket için gelecekteki potansiyel gelişmeler arasında Nisan ayındaki Yatırımcı Günü/Pekin Otomobil Fuarı, Mayıs ayındaki 2024 ilk çeyrek sonuçları ve 2024’ün ikinci çeyreğinde Mi MIX FOLD’un piyasaya sürülmesi yer alıyor.”

Bu makale yapay zeka kullanılarak oluşturulmuş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu